Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in comments
Search in excerpt
Search in posts
Search in pages
Search in groups
Search in users
Search in forums
Filter by Categories
Airlines
Business
Change en Innovatie
Data security
Duty of Care
Educatie
Events
GBTA
Geen categorie
Hotels
Meeting management
NDC
Prijsonderhandelingen
Risk management
Sponsors
Strategisch meeting management
Sustainability
TMC
Travel
Travel apps
Travel expense
Travel Mobile Strategy
Travel Policy
Traveller Engagement
Trein
Visa
AirPlus: Mobiliteit
1 september 2015
airplus

Lian Wolfs - Directeur Benelux AirPlus International

Een paar dagen geleden hoorde ik op de radio iemand spreken over “de crisis waar we in zitten”.

Ook ik kan niet ontkennen dat er veel is veranderd. Jarenlang profiteerden we van een sterke economische groei, waarbij de bomen tot aan de hemel groeiden, totdat de recessie zijn intrede deed, eind 2008. Maar nu in 2015 nog crisis? Aan me hoela, niets crisis, dit is de nieuwe werkelijkheid. Met als gevolg dat de recessie onze kijk op zakelijk reizen duidelijk heeft veranderd. Het overgrote deel van de bedrijven heeft hun reisbeleid voor altijd aangescherpt en alternatieven voor reizen geadopteerd.

Gelukkig zien we gedurende de afgelopen maanden een langzame maar zekere economische opleving die, zo zou je mogen verwachten, een positief effect zal hebben op het zakelijk reisgedrag. Toch zijn er weinig tot geen tekenen dat de praktijken van de tijd liggend voor de recessie terug gaan keren. “De huidige economische situatie heeft geen invloed op het reisgedrag”, zo stelt meer dan de helft van de wereldwijde travel managers, in de jaarlijkse enquête uitgevoerd door het internationale marktonderzoeksbureau 2hm in opdracht van AirPlus International (oktober 2014). Het aandeel van de bedrijven dat wel een positief effect op zakenreizen verwacht stijgt dit jaar met 4 procent, van 14 naar 18 procent.

Met de komst van de nieuwe generatie zien we ook dat steeds meer individuele zakenreizigers (m/v) zelf willen bepalen hoe, waar en wanneer ze hun reis boeken. Of ze kiezen voor een vlucht met onze nationale carrier, een low cost airline of besluiten om helemaal niet te gaan en als alternatief hun zaken te organiseren via video conferencing. Dit brengt meteen nieuwe vraagstukken voor bedrijven met zich mee, namelijk: hoe waarborgen ze dat de data voor de wereldwijde zakenreizen inzichtelijk en transparant blijft, dat budgetten niet worden overschreden, en dat de data geconsolideerd en op een eenvoudige wijze geïntegreerd blijft worden in hun financiële en administratieve systemen. Hiervoor biedt AirPlus International de oplossingen.

De rol van het travel management verandert naar mobility management, waarbinnen bedrijven streven naar meer efficiëntie en een verhoogde productiviteit per medewerker. De regelgeving en compliance waar bedrijven zich aan moeten houden kost meer tijd en toezicht, en ook de zorgplicht neemt toe. Logischerwijze zal de beoogde verhoogde efficiëntie en productiviteit vooral moeten worden gevonden in vergaande automatisering en nieuwe innovaties binnen de reisindustrie. En dat alles tegen redelijke kosten.

Wij, en met ons de Europese business travel associations die de belangen van bedrijven behartigen, verwelkomen de recente beslissing waarbij de Europese Ministerraad het advies van de Europese Commissie om zakelijke kredietkaarten uit te sluiten van marktregulering heeft gevolgd. Hierdoor is vermeden dat door een eenzijdige regulering van de Interchange Fee voor Europese aanbieders de zakelijke kredietkaartenmarkt uit balans zou raken en er een dominante marktpositie zou ontstaan. De regulering zou namelijk niet van toepassing zijn op bepaalde Amerikaanse aanbieders van zakelijke betaalkaarten.

Hiermee is een level playing field en eerlijke concurrentie tussen de Europese marktpartijen gewaarborgd en die met de Amerikaanse in het bijzonder. Een eerlijke en gezonde marktconcurrentie binnen onze industrie komt vooral de zakelijke klanten ten goede.

Wat heeft dit met efficiëntie en medewerker´s productiviteit te maken? Alles! Wij zijn er zeker van dat onze 42.000 AirPlus klanten ook verheugd zijn over deze beslissing en dat er een gezonde balans blijft bestaan tussen de verschillende aanbieders van betalingsoplossingen. Juist het bedrijfsleven is gebaat bij een goede concurrentieverhouding en zij profiteert van kwaliteit van data en innovaties. Door een geïntegreerd proces dat naadloos aansluit op hun behoeften voor het afwikkelen van kosten voor zakenreizen wordt de efficiëntie en de productiviteit per medewerker steeds verder wordt verhoogd.

Ik wens u allen een heel goed en gezond jaar toe!

Klik hier voor de website

Bron: NATM Directory 2015


Advertisment ad adsense adlogger