Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in comments
Search in excerpt
Search in posts
Search in pages
Search in groups
Search in users
Search in forums
Filter by Categories
Airlines
Business
Change en Innovatie
Data security
Duty of Care
Educatie
Events
GBTA
Geen categorie
Hotels
Meeting management
NDC
Prijsonderhandelingen
Risk management
Sponsors
Strategisch meeting management
Sustainability
TMC
Travel
Travel apps
Travel expense
Travel Mobile Strategy
Travel Policy
Traveller Engagement
Trein
Visa
Amadeus: Samenwerking
1 september 2015
Amadeus

Sara Van de Pontseele
Marketing Manager
Amadeus Benelux

Imprimir

NATM en Amadeus zijn een ‘gold’ partnership aangegaan voor een jaar met de intentie voor een samenwerking op de lange termijn. Doel is om zakenreisinkopers te inspireren met de laatste trends en te bespreken hoe zakenreizigers technologie (willen) gebruiken, vertelt Sara Van de Pontseele, marketingmanager Benelux van Amadeus.
"Het is de eerste keer dat we een dergelijke intense samenwerking aangaan met de NATM. Ik ben hier erg trots op. De reden is dat we ons blijvende commitment aan de Nederlandse zakenreismarkt willen tonen,” zegt een enthousiaste Van de Pontseele.

Aan veel trends en ontwikkelingen waarmee corporate travel managers en zakenreisinkopers te maken hebben, ligt technologie ten grondslag. Denk aan de opmars van smartphones en tablets, maar ook van het gebruik van big data, die een persoonlijker winkelbeleving mogelijk maken. Doordat medewerkers privé gewend zijn aan een bepaalde beleving bij het boeken van reizen via bijvoorbeeld apps, hebben zij ook steeds hogere verwachtingen van de manier waarop zakenreizen georganiseerd worden en te boeken zijn. Maar de ontwikkelingen gaan snel en zijn soms ongrijpbaar.

Hoe ga je daar als travel manager mee om? Van de Pontseele zegt dat Amadeus als reistechnologiebedrijf uitstekend gepositioneerd is om te helpen bij het duiden van nieuwe trends en innovaties. “Het is absoluut niet de bedoeling van deze samenwerking dat wij louter onze producten en diensten onder de aandacht brengen. In lijn met onze visie ‘shaping the future of travel’ willen wij relevante sprekers en onderwerpen aandragen, met als doel gezamenlijk te onderzoeken hoe je het beste om kunt gaan met trends en het spanningsveld tussen wat de zakenreiziger wil en wat het bedrijf bereid is te bieden. Uiteraard willen we ook graag feedback rechtstreeks uit de markt meenemen bij toekomstige ontwikkelingen.”

Als voorbeeld geeft Van de Pontseele het onderwerp mobile. “De reiziger wil altijd online zijn en onderweg zijn reisschema kunnen inzien en veranderen. De travel manager is daar vanuit de zorgplicht en de grip op de kosten huiverig voor. Hoe kun je dit probleem oplossen? Dat zijn interessante vraagstukken voor de NATM, waar Amadeus een valide bijdrage aan kan leveren.”

Van de Pontseele wil ook graag abstracte ontwikkelingen tastbaar maken voor de NATM-leden. “Virtual reality en ‘wearable devices’, zoals slimme horloges bijvoorbeeld. Wij experimenteren en ontwikkelen prototypes van bijvoorbeeld apps voor Google Glass en laten travel managers die zelf uitproberen. Hetzelfde geldt voor ‘virtual reality’ toepassingen in het boekingsproces - met de Oculus Rift-bril kun je bijvoorbeeld in 3D bekijken hoe een vliegtuigstoel eruit ziet. Niet in een filmpje, gewoon door het apparaat zelf op te zetten. Zo willen wij inspirerende ervaringen mogelijk maken. Wij zien het partnership met de NATM niet als een commerciële stap, maar willen een duurzame relatie opbouwen. Dat doen we door onze visie op de zakenreisbranche te delen.”

Klik hier voor de website

Bron: NATM Directory 2015


Advertisment ad adsense adlogger