Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in comments
Search in excerpt
Search in posts
Search in pages
Search in groups
Search in users
Search in forums
Filter by Categories
Airlines
Business
Change en Innovatie
Data security
Duty of Care
Educatie
Events
GBTA
Geen categorie
Hotels
Meeting management
NATM Board
NDC
Prijsonderhandelingen
Research
Risk management
Sponsors
Strategisch meeting management
Sustainability
Technologie
TMC
Travel
Travel apps
Travel expense
Travel Mobile Strategy
Travel Policy
Traveller Engagement
Trein
Trends
Visa
‘Mind the Gap’ hotel onderhandelingen cruciaal volgens HRG

Volgens de bevindingen van het laatste hotel onderzoek van HRG is meer controle over zakelijke hotel programma's in een steeds complexere en meer gefragmenteerde markt cruciaal.

Gemiddelde kamerprijzen zijn ook in 2015 verder gestegen en worden gedreven door de groei van "megasteden": regionale en nationale trends worden steeds minder belangrijk en als het ware vervangen door de economische en industriële ontwikkeling van individuele steden.

Margaret Bowler, directeur Global Hotel Relaties licht toe: "Uit HRG’s Hotel onderzoek in 2015 bleek hoe belangrijk het voor klanten is om een stevige grip op hun hotelprogramma te hebben. Zoals we vorig jaar al zeiden is hierin de balans tussen prijs, locatie, kwaliteit en beschikbaarheid van cruciaal belang en zullen deze factoren de markt verder bepalen. Door voortdurend de zakelijke hotelprogramma’s van onze klanten te herzien, kunnen zij de controle en naleving verbeteren en tegelijkertijd ervoor zorgen dat het programma flexibel blijft en aanpasbaar aan complexe, veranderende en gefragmenteerde marktomstandigheden.”

"Klanten moeten het 'Mind the gap'- principe in hun onderhandelingen handhaven zodat ze het juiste hotel, op de juiste locatie, tegen de juiste prijs krijgen. Bedrijven moeten hun inspanningen richten op het sturen van business naar preferente hotels, niet alleen naar preferente hotelketens. Door aan te sturen op naleving van een beleid, het vastleggen van gegevens en benchmarking tegen de gemiddelde tarieven van de stad, zijn klanten in een betere positie om hun beleid te fine-tunen en zo de beste resultaten uit hun hotel-programma te halen."