Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in comments
Search in excerpt
Search in posts
Search in pages
Search in groups
Search in users
Search in forums
Filter by Categories
Airlines
Business
Change en Innovatie
Data security
Duty of Care
Educatie
EU
Events
GBTA
Geen categorie
Hotels
Meeting management
NATM Board
NDC
Prijsonderhandelingen
Research
Risk management
Sponsors
Strategisch meeting management
Sustainability
Technologie
TMC
Travel
Travel apps
Travel expense
Travel Mobile Strategy
Travel Policy
Traveller Engagement
Trein
Trends
Visa
Nieuwe bestuursleden NATM

De Nederlandse Associatie voor Travel Management (NATM) heeft woensdag, tijdens haar algemene ledenvergadering en vooruitlopend op de bestuurswisseling in april 2021, twee nieuwe bestuursleden gekozen. Om de continuïteit van het bestuur te borgen, treden direct member Inge Kuijpers (MSD) en allied member Martin Wijlens (Safeture) per direct toe.

De brancheorganisatie voor travel management bestaat hierdoor tijdelijk uit vijf bestuursleden. Tot april 2021 blijven Stefan van Sliedregt (JDE) aan als voorzitter, Erik Tangelder (RAI) als penningmeester en Ceyhan Dulkadir (Amadeus) als secretaris.

Het bestuur wordt voor een periode van drie jaar gekozen, met voor direct members de mogelijkheid tot drie jaar verlenging. De dagelijkse organisatie en belangenbehartiging van de NATM is sinds mei 2014 in handen van managing director Odete Pimenta da Silva.

Vanaf april 2021 zal de NATM weer teruggaan naar een driekoppig bestuur en worden de functies officieel toegewezen. Van Sliedregt en Dulkadir hebben in april 2021 hun maximale termijn van zes jaar als bestuurslid volbracht en zullen terugtreden. De functie van NATM-voorzitter wordt altijd ingevuld door een zogeheten direct member, iemand die in het dagelijkse leven verantwoordelijk is voor het travel management bij een bedrijf, een non-profit organisatie of de overheid.

Online-events
De NATM is 48 jaar geleden opgericht als branchevereniging voor travel managers en zakenreisinkopers. “Onze voorkeur ligt bij fysieke bijeenkomsten, de leden laten weten dat zij face-to-face ontmoetingen prefereren,” zegt Odete Pimenta da Silva. Maar de noodzaak om de belangen van het reizende bedrijfsleven te vertegenwoordigen, is tijdens de coronacrisis groter dan ooit. Zolang fysiek ontmoeten niet mogelijk is, zijn we daarom actief met online-events. In maart zijn wij online begonnen met de wekelijkse ‘NATM Buyer Huddle’ – een besloten en informele sessie voor onze Direct Members, travel managers en zakenreisinkopers van bedrijven. Daarnaast hebben wij – in diverse formats – een groot aantal online-events georganiseerd voor direct members, prospect direct members, allied members en collega’s van deze industrieleden. Al met al gaat het sinds de lockdown in maart om één live event en 43 virtuele events: 18 NATM Buyer Huddles, 8 InnerCircle Sessions, 2 workshops over de ‘Permissible Travel Framework’ en 15 tweewekelijkse sessies met een externe spreker.”