Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in comments
Search in excerpt
Search in posts
Search in pages
Search in groups
Search in users
Search in forums
Filter by Categories
Airlines
Business
Change en Innovatie
Data security
Duty of Care
Educatie
EU
Events
GBTA
Geen categorie
Hotels
Meeting management
NATM Board
NDC
Prijsonderhandelingen
Research
Risk management
Sponsors
Strategisch meeting management
Sustainability
Technologie
TMC
Travel
Travel apps
Travel expense
Travel Mobile Strategy
Travel Policy
Traveller Engagement
Trein
Trends
Visa
Sustainable Business Travel Award 2023

Op 29 november zal de jaarlijkse Sustainable Business Travel Award worden uitgereikt aan de Travel Manager die op het terrein van Duurzaam Zakelijk Reizen de meest onderscheidende bijdrage heeft geleverd. Het doel van deze award is om Duurzaam Zakelijk Reizen onder de aandacht brengen van en te stimuleren bij Travel Managers in Nederland.

De Sustainable Business Travel Award is een partnership tussen NATM, Climate Neutral Group en Eurostar, waarbij betrokken partijen hun beschikbare kennis en kanalen op het gebied van respectievelijk travel management en duurzaamheid zoveel mogelijk zullen inzetten.

Op het gebied van duurzaam zakenreizen valt nog veel te winnen en omdat zelfs kleine stappen bijdragen is er bewust voor gekozen om geen absolute, maar relatieve criteria te hanteren. Op deze manier wordt de duurzame inspanning van een Travel Manager persoonlijk beloond.

Criteria
Bij de beoordeling van de duurzame inspanning wordt qua inhoud gekeken naar:
→ Planet: o.a. klimaat (CO2-emissies van reis & verblijf)
→ People: o.a. medewerker welzijn en mensenrechten
→ Profit: o.a. demand management en smarter travel

En qua persoon naar:
→ Impact: wat is het concrete resultaat?
→ Daadkracht: wat is de invloed van de Travel Manager?
→ Visie & ambitie: is er een toekomstgericht duurzaam beleid?

Procedure

  • Iedereen mag Travel Managers nomineren voorzien van een motivatie (max. 350 woorden) via onderstaand nominatie formulier (tot 22 november 2023).
  • Een Travel Manager mag ook zichzelf nomineren.
  • De vakjury stelt een lijst van 3 genomineerden op en deze wordt tijdens de bijeenkomst gepubliceerd.
  • De genomineerden krijgen persoonlijk bericht dat ze zijn genomineerd. Genomineerden, niet lid van de vereniging, worden persoonlijk uitgenodigd om deze bijeenkomst bij te wonen.
  • Tijdens de ledenbijeenkomst worden de genomineerden a.d.h.v. een samenvatting van het jury oordeel voorgedragen aan de aanwezigen, die vervolgens hun stem kunnen uitbrengen.
  • Uitreiking van de Award vindt plaats aan de genomineerde met de meeste stemmen, waarbij de stemmen van de jury en van de aanwezigen ieder voor 50% meewegen.
  • De leden van de vakjury zijn uitgesloten van deelname.
  • Over de uitslag van de vakjury kan niet worden gecorrespondeerd.

Vakjury

Voorzitter namens NATM (Odete Pimenta da Silva) en Climate Neutral Group (Marjan Verbeek) en Eurostar (Jilani Cheffan), allied members van de NATM. Bij staking van stemmen geeft de stem van de voorzitter de doorslag.

Prijs
De winnaar ontvangt een wisseltrofee en daarnaast ontvangt de winnaar nog een persoonlijke prijs. De wisseltrofee blijft in het bezit van de winnaar voor de duur van 1 jaar.

NOMINATION FORM SUSTAINABLE BUSINESS TRAVEL AWARD

 

Press Release – IATA

IATA Statement on Schiphol Airport Capacity Cuts

Geneva - We are disappointed by the decision of the Dutch Appeal Court to overturn a court decision which found the Dutch Government’s experimental regulation to reduce capacity at Schiphol in violation of its obligations under the Balanced Approach.

 

Read more...

Press Release – CountEmissions EU

Brussels 12 July 2023

CountEmissions EU proposal welcomed as a vital first step: but more commitment is needed says BT4Europe

BT4Europe, representing European buyers and users of business travel services, welcomes the Commission proposal, but is urging EU legislators in the European Parliament and European Council to go further to strengthen the proposal.

This initiative aims to create a common framework to calculate and report transport-related greenhouse gas emissions. According to the European Commission, transparent information will allow service providers to monitor and reduce their emissions and improve the efficiency of their transport services and will enable users to choose the most sustainable option.

The CountEmissions EU proposal is a welcome and vital first step, but more commitment is needed says Angela Lille, chair of BT4Europe’s Sustainability Working Group.

Angela Lille says: ‘The business travel industry, with millions of Europeans travelling on business every year, sustains thousands of jobs across Europe and can play a vital role in promoting a switch to more sustainable transport. Business travel buyers want to make greener choices, but reliable data on environmental footprint is missing today.  Currently a myriad of standards for CO2 exists, which makes reporting incoherent and questionable, so a proposal for a single voluntary standard to count GHG emissions from transport is a welcome and vital first step, but more commitment is needed.

We will push regulators to widen the scope to include accommodation. Technically, this is not transportation, but hotel, apartments, conferences and events are an integral part of business travel.

Secondly, given CO2 emissions data is more readily available, we argue why not start with a standard CO2 emissions calculation methodology for business travel services. Among others, it would improve the quality of the obligatory non-financial reports regulated by the CSRD.

Third, it is vital to develop a default value, because we want to drive travel decisions at point-of-sale. Correct reporting is not enough for driving a demand change.

Fourth, require all travel service suppliers to provide, free of charge, a standardised CO2 calculation baseline and the corresponding CO2 emissions in digital form for companies of all sizes.

Finally, we must export the final CountEmission EU standard into other regions of importance for European business travel, e.g. North America, because ultimately a global standard is needed.’

 

CWT-Spotnana’s strategic alliance

CWT today announced an industry leading strategic partnership to provide Spotnana’s next generation Travel-as-a-Service platform to the market.

This partnership is an important step in CWT’s strategy to bring innovative solutions to customers looking to deploy pioneering technology, driven by the strength of CWT’s people and holistic, global approach.

More information...